Stäng bokningsformulär

Få en gratis offert

Choose which service are you interested in

Title

Regelbunden städning
Storstädning
Flyttstädning
Fönsterputs
Välj tid istället
Välj yta istället
Ska vi packa allt åt dig?
Ja
Ska vi ordna transport/bärhjälp?
Ja
Behöver du magasinering?
Ja

Utan spröjs

Med spröjs

Över/Undergängade

Ensidig putsning
Tvåsidig putsning
Fyrsidig putsning
Rengöring av fönsterkarmar/bågar
Ja
Rengöring av fönsterbleck
Ja
Sitter fönstren ihop med skruv?
Ja
Behöver vi ta med en stege?
Ja
Inglasad balkong?
Ja
Två fönster
med spröjs
Fyra fönster
Tre fönster,
ett av dem undergängat
Hur räknar vi fönster?
Backa
*
*
*
*
*
*
Choose date
Backa

När vill du att vi ska komma?

Uppskattat pris med RUT-avdrag
0 kr
I månaden
+ 5 kr / skruv

    Stockholm

    Städservice för privatpersoner och företag

    Städhjälp Göteborg

    Vilka är vi bakom Städalliansen?

    Städalliansen drivs tillsammans av Jonathan Blomquist och Sebastian Åkerman. Vi är den lilla städfirman med stora muskler som erbjuder många olika servicetjänster till våra privat och företagskunder.

    Om vi ska beskriva oss själv så ser vi oss som en modern organisation som tar vårt samhällsansvar, att ha en god arbetsmiljö och laganda är en av grundstenarna i vår verksamhet.

    Vi ligger långt fram i den digitala utveckligen med en stor del av verksamheten som idag är automatiserad. Våra arbetsledare kan istället för att vända papper dagarna i ända spendera en stor del av arbetstiden till att skapa personliga kundrelationer samt se till att personalen mår bra och trivs på jobbet.

    Städalliansen Göteborg
    Vi älskar staden och tog beslutet för att etablera oss i Karlstad under sommaren 2017. Vi har sedan ca 10 år verksamhet i Göteborg samt Stockholm, och nu även Karlstad. Göteborg och Stockholm bedrivs som två skilda verksamheter, helt frikopplade från varandra men med gemensam styrka. Vi kommer bedriva verksamheten i Städalliansen Karlstad på samma sätt. Vi jobbar efter vår modell för att vi vill kunna växa, samtidigt som vi vill förbli den personliga städfirman som har en god kännedom om kunderna, en nödvändighet för att kunna erbjuda unika kundanpassade servicetjänster. Förutsättningarna skiljer städerna åt och varje ort är unik enligt oss.

    Vi lämnar Lottas Städs gamla lokal på Nattvindsgatan och flyttar in vår nya lokal på Romstadsvägen 2. Vi kommer alltid vara på plats för att ha möjloghet att träffa dig som kund samt leda personalen i deras arbete. På så sätt kan vi förbli den personliga städfirman som känner till alla kunder för att kunna ge bästa möjliga personliga service.

    Utförandet sker i egen regi
    De flesta tjänster vi erbjuder utförs av vår egna personal, vi använder oss inte utav underleverantörer i någon stor utsträckning

    Tillsammans är vi starka
    Vi vet att gemensamt är vi starka, vad som skiljer SSA åt från andra större städfirmor är att vi har inget intresse att driva vår verksamhet på 50 orter helt i egen regi. Vi vill bygga en Allians med drivna entrepenörer runt om i landet med en gemensam syn på service och kundfokus. Tillsammans blir vi starka!

    Vår målsättning för dig som köper våra tjänster
    Vi vill förenkla och underlätta din vardag, vi vill finnas där precis när du behöver oss. Vår målsättning är att du och din personal får en bra arbetsmiljö att verka i och ägna dig åt din huvuduppgift – att göra affärer. Eller om du har hemstädning via oss, att efter en tuff dag på jobbet komma till ett renstädat hem och bara koppla av, ett bra avslut på dagen!

    En leverantör för alla dina tjänster

    Fördelarna med att sammordna alla era inköp kan staplas i hög. Genom att välja oss som helhetsleverantör kan vi hjälpas åt att minska dina kostnader och bespara dig tid.

    Besök landningsidan förHemstädning Karlstad
    • Hur loggar jag in på kundportalen?
      Du går in på keymaster.se eller trycker på kundportal uppe till höger på hemsidan.
      Ditt användernamn: Ditt kundnummer
      (Ser du på fakturan)

      Ditt lösenord: Första namnet i din gatuadress

      Bor du på Södra Gubberogatan är ditt lösen: Södra

      OBS!
      När du väl har loggat in första gången, rekomenderar vi starkt att du byter till ett lite mer personligt och säkrare lösenord.
    • Vad kan jag se i kundportalen?
      I kundportalen finner du mängder av nyttig information

      När du får städ
      Se exakt när vi kommer och vem som kommer

      Se när vi har varit förbi
      Se när vi kom och när vi var klara.

      Avboka / Boka om din städning
      Med några enkla knapptryckningar

      Ändra dina uppgifter
      Telefonnummer, mejl m.m.

      Autogiro
      Ansöker du om Autogiro bjuder vi på fönsterputsning av upp till 10 normala fönster.

    • Jag är intresserad av era tjänster
      Vi träffar dig gärna och presenterar oss och företaget. Vår arbetsledare kommer ut på en kostnadsfri presentation och lyssnar på dina önskemål. Vi presenterar ett förslag på städupplägg samt ger en exakt offert direkt på plats.

      Steg 1
      Tryck på “Offert & Presentation” Lämna en intresseanmälan, vi tar kontakt med dig.

      Steg 2
      Vi kommer ut på en kostnadsfri presentation.
      Presentationen tar ca 45 minuter.

      Steg 3
      Vi återkommer med en offert/avtalsförslag
      När du accepterat offerten återkommer vi med ett förslag på ett datum för en provstädning.

      Steg 4
      Njut av livet och helgerna istället, låt bli dammsugaren.
      Vi skulle våga säga att 100% av alla våra kunder har tidigare ägnat lördagen åt att städa.
    • Om jag vill träffa er
      Vi kommer anordna öppet hus i september.
      Vi finns dock på plats hela sommaren om du vill träffa Mia eller Sara över en kopp kaffe. Hör gärna av dig innan då vi annars försöker att vara ute på fält så mycket som möjligt. Annars kommer vi gärna hem till dig och presenterar oss, hör i så fall av dig så bokar vi en tid.
    • Några stora postiva förändringar
      Ombokning av städ
      Vi har som policy på Städalliansen att ALLTID boka om en städning vid semester, sjukdom eller röd dag. Tidigare hos Lottas bokades städningen av om något av ovanstående inträffade, framöver kommer vi alltid att erbjuda en ny städtid närmaste möjliga arbetsdag.

      Bättre tillgänlighet
      Framöver har vi telefontider varje dag, nu är det slut med att inte kunna ringa på fredagar. Våra telefontider är 9:00-15:00 vardagar med lunchstängt 12:00-13:00. Vi har jourtelefon mellan 06:30-17:30.

      En personligare kontakt
      Lottas Städ var en personlig städfirma med en duktig och engagerad VD. Vi tänker forsätta leva upp till detta och även bli ännu personligare! Hos oss får du en egen kontaktperson, Maria Levén eller Sara Digermark. Tjejerna finns där för din skull om du skulle vilja ändra något i schemat eller boka fönsterputs. Utöver detta kan du alltid få svar på det mesta samt administrera din städning via kundportalen, oavsett tid på dygnet!
    • Kommer samma person och städar?
      Ja! I största möjliga utsträckning.
      Alla våra medarbetare har sina fasta kunder och scheman, men såklart vill även vår personal ha semester ibland och tyvärr blir även våra medarbetare sjuka. Vårt mål är dock att alltid skicka Er städare!
    • Kan jag ändra tid och dag?
      Ja det kan du,
      om du hör av dig i god tid kan du ändra dag helt kostnadsfritt!
    • Jag saknar min faktura?
      I din kundportal kan du se alla dina fakturor,
      som skickats ut från 1 juni 2017. Samt se vilka som är betalda samt obetalda. Där kan du även efterfråga en kopia!
      Saknar du en äldre faktura behöver du ta kontakt med Lottas Städs gamla redovisningsbyrå.
    • Har ni försäkring?
      Vi har försäkring!
      Vi är försäkrade för samtliga situationer som kan tänkas uppkomma inom vår verksamhet!


    • Viktig information till dig som var kund hos Lottas Städ
    • Överlåtelsen av Lottas Städs verksamhet
      Överlåtelsen av Lottastäd verksamhet
      Du som var kund hos Lottas Städ har tillsammans med din städpersonal flyttats över till Städalliansen från 1 juni 2017

      Vad innebär detta för dig som kund?
      Ingeting krävs av dig eller förändras när det kommer till städningen
      Alla avtal och uppdrag flyttas automatiskt över från Lottas Städservice vilket innebär att du kommer få städning och beställda uppdrag utförda som tidigare. Vi ser till att ta hand om all personal och att allting fortlöper som vanligt.

      Minimala förändringar
      Förändringarna för dig som kund blir därmed minimala. Vi kommer att fortsätta arbeta för att utveckla våra tjänster och göra det så fördelaktigt som möjligt att vara kund hos oss. Vi kommer vara det lokala företaget i Karlstad, samtidigt som vi har tillgång till tjänster samt hjälpmedel som få mindre bolag förunnat. Vi tar nu över rodret då Lotta kliver av som kapten, hon har kommit en bra bit och ska vara stolt över sina presentationer. Vi vill även hälsa dig hjärtligt välkommen och hoppas att du kommer njuta av den fortsätta färden!

      Händelser och fakturor före 1/6-2017
      Enligt överlåtelsen mellan Lottas Städ och Städalliansen tog vi över ansvaret för verksamheten från 1 juni 2017. Behöver du få tillgång till gamla fakturor eller lösa något gammalt som ligger behöver du kontakta Lottas Städs gamla redovisningsbyrå eller ta kontakt direkt med Lotta Lawner då hon håller på att avveckla Lottas Städ.
    • Förändring rutiner städmaterial!
      Informationen gäller dig som varit kund hos Lottas Städ. Vi har fått många frågor rörande detta, här är förklaringen varför! Informationen gäller endast för privatpersoner..

      Städmaterial förvaras framöver hemma hos dig
      Detta var den första saken vi ändra när vi tog över.

      Alla medarbetare har inte körkort
      Om vi tar ett exmepel där två medarbetare som jobbar tillsammans. En vanlig arbetsdag kan vi städa upp till fyra bostäder. Alla har inte ett körkort och blir chaffören sjuk eller behöver ha ledigt, då behöver vi börja att boka av/boka om städningar.

      Konsekvenser
      Konsekvensen av att någon blev sjuk eller behövde vara ledig var att Lottas Städ bokade av alla fyra uppdrag då städningen inte kunde utföras, på grund av att det inte fanns något städmaterial hos kund. Medarbetaren som inte har ett körkort blev utan arbete den dagen och kunderna fick ingen städning då det inte går att släpa med dammsugare, mopp, och trasor på en buss.

      När städmaterialet förvaras hemma hos dig
      Då blir leveransen mycket stabilare och vi behöver inte boka av alla städningar på grund av att vår medarbetare med körkort är sjuk, ledig eller vabbar.

      Möjligheten finns att vi tar med städmaterial
      Vi kan lösa det, säg bara till.
      Tänk bara på då att blir chaffören är sjuk, vabbar eller åker på semester så kommer din städning att med största sannolikhet att bokas av.
    • Nytt bankgiro
      335-5914
      Vi använder oss av OCR!